Drie nieuwe Scramblers door Ducati

De Land of Joy zal met drie op de Ducati Scrambler geba seerde specials aanwezig zijn tijdens de Motor Bike Expo van 22 tot 24 januari. De customs, genaamd de Peace Sixty2, Revolution en Artika, zullen tentoongesteld worden tijdens het in Verona gehouden evenement op de Ducati Scrambler stand.

Volgens de Ducati Café Racer Scrambler stijl, bouwde de creatieve Mr. Martini uit Verona zijn tweede op de Scrambler gebaseerde custom. Dit is de Peace Sixty2. De motor heeft de nieuwe Scrambler Sixty2 als basis en kent dankzij zijn jaren ’60 stijl een nog sportiever uiterlijk dan het vorige ontwerp dat door Mr. Martini gebouwd werd. De van plexiglas gevormde kuip (die de originele koplamp extra uitlicht), het stuur, het monoseat zadel en achterkant, Termignoni uitlaat en handgemaakte lederen zadel maken samen de Peace Sixty2 tot iets unieks. Verdere bijdragen die zijn originaliteit benadrukken komen van een reeks details en grafische elementen, zoals de symbolen die staan voor vrede.

De Peace Sixty2 van Mr. Martini is ook bedoelt om een statement te maken. Het idee achter de motor vormde zich na de tragische gebeurtenis in Parijs, een stad die zeerbaar is voor Mr. Martini en waar hij zijn creaties op tal van evenementen heeft tentoongesteld.

 

Revolution is een Ducati Scrambler Sixty2 die een volledige bobber stijl metamorfose is ondergaan.  De motor wordt gekarakteriseerd door diverse elementen, allemaal met de hand gemaakt door Officine Mermaid, het zelfde team dat ook de Ducati Scrambler Scratch bouwde. Speciaal voor de Revolution kwam de in Milaan gevestigde ontwerper met een lederen rider-only zadel, speciale voorvork rubbers en een nieuwe kentekenplaathouder.
De speciale tankstrepen steken fraai af tegen de typisch zwarte bobber kleurstelling. Het 17” voor en achterwiel benadrukken het custom karakter van de motor. Dario Mastroianni, oprichter en bouwer van Officine Mermaid, noemde de motor Revolution om te benadrukken hoe anders de motor kan worden met de aanpassingen.
De laaghangende en versleten stijl, zoals ieder zelf-respecterende bobber, is de Ducati Scrambler Revolution voorzien van alleen de essentiële onderdelen van de motor, alles dat niet strikt noodzakelijk bleek is weggelaten.

 

Als laatste heeft de Dario Lopez Studio zijn handtekening op de Ducati Scrambler Artika gedrukt, een moderne interpretatie van de Ducati Pantah Ice project uit de jaren ’70, een iconische motor die tentoongesteld staat in het Ducati museum in Borgo Panigale. De laatste wordt gebruikt om deel te nemen aan de Ice Trophy, een wedstrijd speicaal voor Ducati Pantah motoren. De Ducati Scrambler Artika behoudt de kleuren van zijn vroegere tegenhanger: fluorescerend  geel met vintage graphics en genuanceerde blauwtinten. Het mechanische gedeelte, gebasseerd op de Icon versie, krijgt dankzij het glanzende aluminium een bijzonder uitlichtend effect. Ruige Pirreli banden met studs geven de Ducati Scrambler Artika een zowel extreme als unieke persoonlijkheid.

 

De Verona Motor Bike Expo zal gevuld zijn met evenementen, zeker op zaterdag 23 januari als de bezoekers op de Ducati Scrambler stand de mogelijkheid krijgen om de kunst van het customizen live te zien als de bouwers aan het werk gaan met de benzinetank van de Scrambler.

 

Dankzij een breed scala aan accessoires die ontworpen zijn om de motor een uniek ontwerp te geven, is de wereld van de Ducati Scrambler customization bereikbaar voor iedereen. Zo zullen er op de Ducati Scrambler stand op de Verona Motor Bike Expo vier custom motoren te zien zijn die alleen officiele Scrambler accessoires bevatten. Zo wordt er laten zien hoe makkelijk het is om een speciale Ducati nog specialer te maken.

 

Artika_01-1

Artika

Revolution_01

Revolution

Peace Sixty2_01

Peace Sixty2